12 juni 2019

Optimaal de trap inmeten voor het beste advies

afbeelding-1.jpg

Makkelijk en effectief de trap inmeten voor het beste traplift advies: onze PhotoSurvey expert Jesper probeert het meetproces constant te verbeteren om dit doel te halen. In deze blog maakt u kennis met Jesper, vertelt hij over zijn werkzaamheden bij Handicare en komt u meer te weten over ons meetsysteem.

Wat is je functie bij Handicare?

‘Wanneer iemand een traplift wilt kopen, komt een van onze adviseurs langs. Tijdens dit bezoek bekijkt de adviseur samen met de klant welke traplift het meest geschikt is en wordt de trap ingemeten. Voor het inmeten van de trap gebruiken we speciale meetapparatuur genaamd PhotoSurvey. Ik ben constant bezig met het verbeteren van deze meetapparatuur en probeer ervoor te zorgen dat alles optimaal werkt. Op deze manier kunnen onze trapliftadviseurs nog beter hun werk doen. Zo hebben we onlangs onze software nog verder verbeterd en ons meetsysteem in een compleet nieuw jasje gestopt.’ 

Hoe lang werk je al bij Handicare?

‘Ik ben vijf jaar geleden bij Handicare begonnen als stagiair op de afdeling marketing. Na mijn stage ben ik bij Handicare gebleven en heb ik alles geleerd over de meetsystemen die we gebruiken. Ik kan de behoeften van onze adviseurs goed vertalen in nieuwe technische oplossingen.’

Welke verbeteringen zijn de afgelopen jaren toegepast?

‘Het meten van de trap is vooral veel eenvoudiger geworden. De koffer waar de meetapparatuur in zit, weegt nu nog maar 3,5 kg in plaats van 15 kg en is daarmee erg geschikt om mee te nemen op bezoek bij mensen thuis. We hebben ook de gebruikersfuncties verbeterd waardoor het veel makkelijker is om een volledige meting uit te voeren. We merkten dat het inmeten tijdens een huisbezoek erg veel tijd kostte, dat moest korter voor zowel de adviseur als de klant. We hebben de tijd met 60% kunnen verkorten en de klant krijgt tijdens het huisbezoek een 3D-animatie te zien van hoe de traplift er op de trap uitziet. Dat zijn ontzettend mooie ontwikkelingen.‘

‘Op het gebied van techniek gaan de ontwikkelingen dan ook erg snel. Maar niet alles wat mogelijk is, is ook zinvol om te gebruiken. Zo hebben we veel verschillende technieken uitgeprobeerd, maar in veel gevallen werd het meetproces niet noodzakelijk eenvoudiger. Uiteindelijk is het belangrijkste uitgangspunt: wat heeft de klant eraan?’

Hoe zorg je ervoor dat alle adviseurs meegaan met nieuwe technieken?

‘Ons meetsysteem wordt al jaren goed gewaardeerd binnen de internationale trapliften markt. Met deze nieuwe ontwikkelingen, hebben wij een programma wat goed werkt, nog verder verbeterd.’

‘Voor gebruiksvriendelijkheid hebben wij gekozen om de methodiek van het meten en de interface van de software niet compleet op zijn kop te zetten. Dit betekend dat de adviseurs gemakkelijk gebruik kunnen maken van de voordelen die de nieuwe PhotoSurvey biedt.'

Tot slot: Wat vind je het leukst aan je werk bij Handicare?

afbeelding-2.jpg

‘In het begin werkte ik veel ‘achter de schermen’, dat betekende dat ik vooral op kantoor aan het werk was. Toen kreeg ik de mogelijkheid om een stap verder te gaan. Ik mocht onze ideeën en producten presenteren op beurzen en tijdens evenementen voor een groot publiek. Ik besefte dat ik erg geniet van deze momenten en er ontzettend veel energie uithaal. Dat zijn voor mij echt de hoogtepunten van mijn werk. Zo heb ik eens op een beurs in Duitsland gestaan met wel 50.000 bezoekers.’

‘Ik heb veel aan verbeteringen van de meetapparatuur gewerkt, zowel aan de software als de hardware. Hier kwam zelfs wat las- en freeswerk bij kijken. Om dan uiteindelijk PhotoSurvey4D op de beurs te mogen presenteren en zulke positieve reacties te mogen ontvangen is echt geweldig. Op de Rehacare in Düsseldorf sprak ik bijvoorbeeld met een bezoeker die elke dag met een koffer van wel 20 kg moest werken, ze was zo ontzettend dankbaar dat er nu een systeem bestaat dat nog maar 3,5 kg weegt. Zulke mooie reacties zijn de beste beloningen voor mijn werk.'


Terug naar boven